جراحی انحراف و شکستگی تیغه بینی

دسترسی سریع

شکستگی تیغه بینی

استخوان بینی یکی از شایع ترین قسمت های بدن است که دچار شکستی می شود . تشخیص شکستگی بینی توسط متخصص گوش، حلق و بینی انجام می شود که می تواند با معاینه دقیق بینی شکستگی و میزان آسیب وارده شده به تیغه ی بینی را بررسی نماید .

ممکن است در اثر ضربات بسیار کوچک به بینی آسیب های بزرگی به آن وارد شود . به طور کلی افراد میانسال و یا کودکان بیشتر در معرض آسیب هایی نظیر شکستگی بینی هستند .

آناتومی بینی

اگر بخواهیم بینی را به قسمت های مختلفی تقسیم نماییم . به سه دسته ی اصلی

  • فوقانی
  • میانی
  • تحتانی

استخوان بینی در قسمت های یک سوم تحتانی قرار می گیرد.و با وارد شدن ضربه به این ناحیه ممکن است بینی دچار انحراف شود .

انحراف اولین نشانه برای بینی های ضربه خورده و یا شکسته می باشد  . به دنبال شکستگی بینی فرد ممکن است دچار مشکلات تنفسی شود و به راحتی نتواند ورزش و یا خواب را انجام دهد .

شکستگی می تواند به غضروف ها هم آسیب وارد نماید در صورتی که غضروفی آسیب ببیند نتایج بسیار ناراحت کننده خواهد بود زیرا عوارض آن می تواند غضروف را از استخوان بینی جدا سازد .

سایر عوارض شکستگی تیغه بینی

هماتومی سپتوم : این عارضه به جمع شدن خون در ناحیه سپتوم بینی گفته میشود که می تواند در نهایت منجر به گرفتگی بینی و ایجاد تداخل در تنفس شود . همچنین می تواند شرایط را برای ابتلا به عفونت فراهم سازد . این عارضه کم اتفاق می افتد و تقریبا نادر است که با تخلیه خون از طریق جراحی مشکل رفع می گردد.

آسیب غضروف بینی :

آسیب وارد شده به غضروف بینی می تواند آن را از استخوان بینی جدا سازد . و در نهایت نیاز به جراحی ترمیم بینی خواهد بود .

اختلال در بویایی : 

یکی دیگر از عوارضی که می تواند بعد از شکستگی شدید تیغه بینی بروز نماید ، از دست رفتن حس بویایی در افراد است که همراه با کجی سپتوم و یا سایر آسیب ها اتفاق می افتد .

برای درمان شکستگی بینی چه کنیم؟

بد نیست بدانید که درمان شکستگی بینی در ابتدایی ترین ساعت ها و روزها می تواند موثر تر و راحت تر باشد . بنابراین فورا به جراح بینی مراجعه نمایید و از ایشان بخواهید که استخوان بینی را ترمیم نماید . امکان انحراف بینی بعد از شکستن آن وجود دارد که می تواند انتقال جریان هوا و تنفس را برای فرد دچار مشکل نماید .

آیا ترمیم شکستگی بینی همان جراحی زیبایی بینی است ؟

خیر ، بینی شکسته تفاوت بسیاری با جراحی زیبایی بینی دارد . بسیاری از افراد به اشتباه تصور میکنند که جراحی بینی شکسته همان جراحی زیبایی بینی است  .

زمانی که بینی می شکند برای ترمیم استخوان شکسته نیازی به جراحی زیبایی نیست و تنها با جا انداختن بینی و پانسمان آن می توان آسیب وارد شده را اصلاح نماید .

اگر فرد تمایل داشته باشد که علاوه بر ترمیم استخوان بینی ، جراحی زیبایی بینی را نیز انجام دهد می توان به صورت همزمان و با یک بی هوشی این اقدام را انجام داد . اما لزوما نیازی به جراحی زیبایی نیست و بسته به درخواست و سلیقه بیمار این اقدام انجام می شود .

سی تی اسکن بینی بعد از شکستگی

در برخی موارد ممکن است جراح بینی برای بررسی بیشتر شکستگی بینی نیاز به دریافت سی تی اسکن از بینی شکسته داشته باشد.

اگر استخوان های بینی تغییر جهت داده باشند و یا جا به جا شده باشند می توان با جا انداختن بینی آسیب های وارد شده را از بین برد .

بهترین فرصت اولین روزهای بعد از آسیب و نهایتا دو هفته اول می باشد . استخوان های بینی حدود 6 هفته زمان لازم دارند تا به خوبی التیام بخشند و جوش بخورند .

دکتر مسعود حسن پور متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی زیبایی بینی در تهران و دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

دسترسی سریع

آخرین مقالات دکتر حسن‌پور

تحرک و ورزش بعد از جراحی بینی چگونه است؟

جراحی زیبایی بینی یا عمل رینوپلاستی یکی از اقداماتی است که باعث اصلاح قوز و نوک بینی و رفع عیوب ظاهری آن می‌شود. همان طور که میدانید عمل جراحی بینی نیاز به مراقبت های لازم و رعایت نکات بعد از جراحی می باشد که در نهایت منجر به از بین رفتن ورم و کبودی می‌شود.

نکات مهمی که به بیماران بعد از جراحی خاطرنشان می‌شود، در خصوص انجام فعالیت های روزانه و یا ورزش می باشد. یکی از دغدغه های مراجعین بعد از جراحی بینی انجام فعالیت های روزانه و زمان مناسب برای ورزش کردن و یا شنا می باشد.

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

پزشک به شما توصیه می‌کند که از انجام ورزش های سنگین فوراً بعد از جراحی بینی جلوگیری نمایید. بنابراین توصیه می شود که مطلب ارائه شده توسط دکتر مسعود حسن پور را مطالعه و سپس اقدام به انجام فعالیت های مد نظرتان به نمایید.

عمل زیبایی بینی باعث میشود که بینی نسبت به گذشته حساس تر بشود همچنین بعد از جراحی رگهای خونی بینی دچار حساسیت شده و در صورت انجام فعالیت سنگین و بالا رفتن ضربان قلب شاهد خونریزی در بینی خواهید بود.

خونریزی بینی باعث می شود که تاثیرات منفی روی نتیجه عمل بگذارد، طبق دستورات مراقبت های بعد از جراحی بینی ، بعد از عمل می توانید به آرامی راه بروید، اما از بالا رفتن از پله های زیاد و وارد کردن فشار به سر خودداری نمایید. همان طور که بیان شد از انجام فعالیت هایی که تنفس را برای تان مشکل می سازد و یا باعث بالا رفتن فشار خون می گردد خودداری نمایید، بد نیست بدانید که بهبودی کامل استخوان بینی شش هفته بعد از جراحی صورت می گیرد. بنابراین هرگونه آسیب دیدگی در این ناحیه در طول دوماه اول بعد از جراحی تاثیر زیادی در شکل نهایی بینی خواهد داشت، بنابراین با توجه به نکته ذکر شده دقت ویژه‌ای در مراقبت از بینی در در شش هفته اول داشته باشید.

دو هفته اول بعد از عمل از فعالیت های زیاد و شدید خودداری نمایید، همچنین برای جلوگیری از وارد شدن فشار به سر در زمان خواب و یا استراحت از یک بالشت بلند و شیب دار استفاده کنید. در این دوره سعی کنید که در کنار رعایت موارد فیزیکی حتماً رژیم غذایی رعایت نمایید، تا ورم و کبودی بینی به سرعت از بین برود.

باشگاه بعد از جراحی بینی

حدود یک ماه بعد از عمل به راحتی می توانید فعالیت های ورزشی قبل را آغاز کنید.

پزشکان توصیه می‌کنند که در هفته اول بعد از جراحی پیاده روی سبک داشته باشید، زیرا تحرک ساده باعث بهبود جریان خون می شود که می تواند به از بین رفتن کبودی و تورم کمک کند پیاده روی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز مجاز می باشد.

همان طور که بیان شد دویدن و یا تند راه رفتن و انجام فعالیت های هوازی که منجر به بالارفتن تپش قلب و در واقع افزایش جریان خون می شود در هفته اول بعد از جراحی بینی ممنوع است. شما باید با یک برنامه ریزی دقیق فعالیت های ورزشی را از کم آغاز نموده و حرکات هوازی سبک را انجام دهید به آهستگی و به صورت تدریجی فعالیت ها را سنگین تر کرده. با فشار زیاد و یکباره به بینی وارد نشود تنفس نقش بسیار مهمی در زمان انجام فعالیت های ورزشی دارد ،که شما باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از جراحی به علت تورم بینی تنفس بیمار کامل نیست و در بسیاری از افراد مسیر تنفس از راه بینی مسدود می باشد، بنابراین ورزش کردن در چنین شرایطی دشوار و به ضرر بیمار می باشد.

اگر نیاز به مصرف مکمل ورزشی دارید باید پزشک خود مشورت نمایید . در هفته اول از رفتن به باشگاه خودداری کنید و در صورت تایید پزشک از مکمل های ورزشی بعد از ۷ روز استفاده کنید، انجام تمرینات ورزشی مانند استپ تردمیل و باروی برای شروع مناسب می باشد، اما تمریناتی که نیاز به بالا بردن وزنه سنگین و فشار آمدن به سر را دارند مناسب نمی باشد.

هنگام انجام تمرینات ورزشی تنفس خوبی داشته باشید و همواره مصرف آب و مایعات را افزایش دهید. دقت کنید که تمامی تمرینات را سبک و با تعداد کم انجام دهید. انجام تمریناتی که با استفاده از وزنه های سنگین انجام می شود تا شش هفته بعد از عمل بینی ممنوع می باشد.

تا دو ماه بعد از جراحی بینی شنا کردن ممنوع می باشد. بعد از این دوره می توانید به شنا بپردازید اما شنا کردن در هوای داغ و یا شیرجه زدن ممنوع می باشد .همان طور که بیان شد وارد شدن هر گونه فشار ببینی باعث تورم در اطراف بینی شده و همین موضوع روند بهبودی را طولانی می نماید بنابراین صبوری کردن برای تفریح و ورزش این امکان را به شما می دهد، که با خیالی آسوده بعد از بهبودی کامل از انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی لذت ببرید. دقت داشته باشید که مشاوره های پزشکی بعد از جراحی بینی به شما کمک می کند که در زمان درست و دقیق به برنامه ها و فعالیت های دلخواه تان بپردازید و البته هیچ گونه استرس و نگرانی بعد از انجام آن ها نداشته باشید.

همچنین در این دوره نیاز است که از خم شدن آن جلوگیری کنید، زمانی که خم می شوید تا انگشتان پا را لمس کنید و یا کفش موردنظر را بپوشید فشار زیادی به سر وارد می شود این اقدام باعث می شود که دچار پارگی بخیه ها و کند شدن روند بهبودی بشوید.

بهترین جراح بینی استخوانی ، توصیه می کند که در صورت لزوم فعالیت داشته باشید و اگر انجام تمرینات ورزشی برای تان مشکل ساز میشود برای مدت محدودی از آن خودداری نمایید تا بهبودی کامل بعد از جراحی بینی را به دست آورید و از داشتن بینی زیبا و خوش فرم خود لذت ببرید

جراحی بینی استخوانی مرحله به مرحله

همانطور که می دانید افراد از آناتومی صورت خاصی برخوردار است. از این رو لازم است پزشک متخصص پیش از اقدام به انجام جراحی بینی، ابتدا آناتومی صورت بیمار را بررسی کند. اگر یک پزشک متخصص در خصوص زیبایی شناخت کافی نداشته باشد نمی تواند با قرار دادن اجزای صورت در کنار هم، به تغییرات جزئی و کلی صورت کمک کند. 

بینی مهمترین عضو در چهره است که به شکل فوق العاده زیادی در زیبایی صورت تاثیرگذار است. این که چه نوع جراحی بینی استخوانی یا گوشتی می تواند زیبایی چهره را بیشتر کند، به نوع قرارگیری اجزای صورت در کنار هم بستگی دارد. لازم است پزشک قبل از جراحی بینی اجزای مختلف صورت، اندازه ها، زاویه صورت، تناسب و هارمونی این اجزا را مورد بررسی قرار داده و در نهایت فرم زیبایی را بر روی چهره تجسم کند.

پس از آن قادر خواهد بود با جراحی بینی های مختلف از جمله جراحی بینی استخوانی و گوشتی، تغییرات لازم را برای زیبایی بیشتر چهره بیمار بر روی صورت اعمال کند. 

اشکال مختلف بینی برای جراحی رینوپلاستی

فرم و شکل بینی در افراد مختلف به سه دسته کلی بینی های گوشتی، بینی های استخوانی و بینی های قوزدار تقسیم می شوند.

بینی های گوشتی معمولا از رایج ترین مدل بینی در دنیا به شمار می روند. افرادی که دارای بینی های گوشتی هستند معمولا پوست بینی ضخیمی داشته و غضروف بینی آنها خیلی ضعیف است.

به همین دلیل اگر برای انجام جراحی بینی های گوشتی به پزشک تازه کار مراجعه کنید، بعد از مدتی حالت بینی شما به شکل سابق خود باز خواهد گشت. 

معمولا بینی های گوشتی به دلیل داشتن فرم و شکل خاص، عمل بینی پیچیده ای نسبت به دیگر اشکال بینی دارند. پس بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب از این نوع جراحی بینی حتما به سراغ متخصص و جراح باتجربه روید. در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری را بر روی چهره خود مشاهده خواهید کرد. 

نوع دیگری از شکل بینی در انسان ها، بینی های قوز دار است. تعداد کمی از مردم دنیا دارای چنین فرم بینی هایی هستند. که البته باید بگوییم آن دسته از افراد نیز به دلیل ضربه ای که در کودکی خورده اند، فرم بینیشان به این حالت قوز دار درآمده است. اصولا این افراد با مشکل تنفس نیز مواجه هستند و در کنار جراحی مشکل تنفس خود می توانند جراحی زیبایی بینی نیز انجام دهند. 

در نهایت نیز باید به شکل بینی استخوانی اشاره کنیم. بهترین فرم بینی برای انجام جراحی رینوپلاستی، بینی های استخوانی هستند. این نوع بینی ها دارای ساختار مناسب برای جراحی بوده و پوست نازک و بدون بافتی نیز دارند. از این رو به راحتی می توان غضروف بینی های استخوانی را تغییر حالت داده و چهره زیباتری را به وجود آورد. 

مزایای جراحی بینی استخوانی

اگر از بینی استخوانی برخوردار هستید و تمایل دارید اقدام به جراحی  بینی خود نمایید، بهتر است این نکته را بدانید که پیش از آغاز جراحی لازم است به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید. تا به خوبی بررسی های لازم را بر روی چهره شما انجام داده و سپس اقدام به انتخاب روش مناسب برای انجام جراحی بینی نماید. مسلما تمام افرادی که به سراغ جراحی بینی می روند، زیبایی و جذابیت بعد از عمل برای آنها مهم است. 

از این رو بهتر است در جلسه مشاوره ای که پیش از جراحی بینی با پزشک خواهید داشت در خصوص مزایای جراحی بینی های استخوانی اطلاعاتی به دست آورید. به طور کلی این روش جراحی زیبایی می تواند به میزان قابل مزایا برای زیبایی چهره شما در پی داشته باشد. از جمله مهمترین مزایای جراحی زیبایی بینی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • بهبود تنفس بعد از انجام جراحی زیبایی و درمانی بینی 
  • زیبایی و جذابیت بیشتر چهره 
  • ایجاد تناسب بیشتر میان چشم ها ولب ها و بینی برای پدیدار شدن جذابیت بیشتر
  • اصلاح فرم بینی برای رسیدن به استاندارد مناسب و مطلوب 
  • برطرف کردن مشکلات تیغه بینی و بهبود تنفس بعد از برطرف کردن مشکل انحراف بینی 
  • برطرف کردن افتادگی بینی، انحراف بینی و موارد دیگر 

مسلما افرادی که جراحی رینوپلاستی را به منظور جذابیت و زیبایی بیشتر انجام می دهند، می توانند به مزایای بیشتری نیز با این روش دست یابند. اما در صورتی که هدف از جراحی رینوپلاستی بهبود بسیاری از مشکلات بینی است، باید بگوییم این عمل بر روی بینی های استخوانی می تواند به میزان قابل توجهی تاثیرگذار باشد. 

اشخاصی که جراحی بینی انجام می دهند مشکلات انحراف بینی، آپنه خواب، پولیپ بینی ، خروپف، خوابیدن با دهان باز و دیگر مشکلات این چنینی را می توانند به سادگی برطرف کنند. در نهایت بهبود یافته و در کنار آن زیبایی چهره خود را نیز افزایش دهند. پس به طور کلی جراحی بینی استخوانی مزایای بسیار زیادی برای بیماران و متقاضیان این نوع جراحی دارد. 

نحوه انجام جراحی بینی استخوانی

پیش از آنکه بخواهید اقدام به جراحی بینی استخوانی نمایید، لازم است برخی شرایط مقدماتی را مهیا کنید. که در اصل این شرایط مقدماتی مراحل انجام جراحی بینی استخوانی به شمار می روند تا بتوان با کمترین میزان ریسک به بهترین نتیجه از جراحی رینوپلاستی دست یافت.

انتخاب پزشک متخصص و باتجربه 

افرادی که زیر نظر پزشکان تازه کار و بی تجربه اقدام به انجام جراحی رینوپلاستی می نمایند م،عمولا پس از مدت زمان کوتاهی شاهد نتیجه منفی از جراحی خود خواهند بود. زیرا این افراد با مشکلاتی همچون تورم بینی، آپنه خواب و اختلال در تنفس و دیگر مشکلات مواجه می شوند. از این رو انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی بسیار برای انجام جراحی بینی لازم و ضروری است. 

شرکت در جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی

  با شرکت در جلسه مشاوره پیش از انجام جراحی، بیمار میتواند تمام سوالات لازم خود را از پزشک مربوطه پرسیده و به جواب مناسب دست یابد. در این جلسه پزشک در خصوص بیماری ها و سوابق پزشکی بیمار از ایشان سوال پرسیده و بهترین روش جراحی بینی را برای ایشان انتخاب می کند. 

مشاهده نمونه کارهای بینی استخوانی پزشک

بهتر است پیش از انجام جراحی بینی استخوانی حتما نمونه کارهای قبلی پزشک خود را بررسی نمایید و از موفق بودن جراحی هایی که توسط ایشان انجام شده است اطمینان حاصل کنید. بیمارانی که نمونه کارهای قبلی بیمار را بررسی می کنند، می توانند با اطمینان بیشتری اقدام به جراحی نمایند. 

بیهوشی بعد از جراحی بینی چه اثراتی دارد ؟

عمل جراحی بینی که یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در چهره می باشد، دارای قواعد و اصولی است که ازجانب جراح زیبایی بینی مد نظر قرار می‌گیرد . یکی از مهمترین موارد برای انجام عمل بینی انتخاب جراح بیهوشی و متخصص بیهوشی است که با دقت و مهارت این اقدام را انجام دهد. چرا که جراحی بینی به کمک بیهوشی عمومی انجام می شود، بیهوشی در حقیقت عملی است که فرد را به یک خواب موقت فرو می برد تا در زمان جراحی دردی را احساس نکند. برای بیهوش کردن فرد داروهای لازم را مورد استفاده قرار دهد در برخی از موارد بعد از پایان عمل جراحی ممکن است فرد دچار واکنش های آلرژیک شود .

حساسیت داروهای بیهوشی از جمله عارضه هایی است که به صورت احتمالی برای فرد ایجاد می شود. انتخاب نحوه بیهوش شدن و میزان دارو مورد نیاز با توجه به شرایط جسمی سنی و روانی فرد متقاضی توسط متخصص بیهوشی مدنظرنظر قرار می‌گیرد.

بیهوشی جراحی

تاثیر بیهوشی در عمل جراحی بینی

نگران اثرات داروهای بیهوشی نباشید!

بسیاری از افرادی که متقاضی عمل جراحی بینی هستند در بیشتر موارد نگران بیهوش شدن و یا وارد شدن آسیب های جدی به بدن هستند، این ترس ها که وسواس گونه می باشند نباید به میزان زیاد وجود داشته باشند .

چرا که بیهوش شدن و ریکاوری بعد از آن یکی از رایج‌ترین اقدامات برای انجام انواع جراحی ها می باشد و تیم پزشکی حاضر در کلینیک و یا مرکز جراحی کاملاً مجهز و متخصص بود و تمامی الزاما جهت حفظ سلامت فرد متقاضی را رعایت می نمایند. بنابراین ترسی از بیهوشی نداشته باشید و به متخصص اعتماد کنید.

انواع بیهوشی

بی حسی موضعی

آرامبخش وریدی

بیهوشی عمومی

کدام نوع بیهوشی برای جراحی بینی بهتر است؟

انتخاب نوع بیهوشی با توجه به شرایط فرد و تخصص و مهارت متخصص بیهوشی تعیین می شود. اما برای عمل های جراحی زیبایی معمولاً از بیهوشی عمومی استفاده می شود، چرا که در بیهوشی عمومی فرد هیچ گونه در و یا ناراحتی احساس نمی کند. جراح با خیالی آسوده‌تر نسبت به جراحی بینی اقدام می نماید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی داروهایی با اثرات بالا و عوارض کم تولید شده‌اند که بیهوشی را بسیار ایمن و بدون خطر انجام می دهند.

انجام بیهوشی عمومی جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی رایج می باشد و این اقدام توسط متخصص بیهوشی و بهترین جراح بینی استخوانی انجام می شود مدت زمان انجام جراحی بینی حداکثر ۲ ساعت می باشد و فرد برای مدت نسبتاً کوتاهی بیهوش خواهد بود همچنین حدود نیم الی یک ساعت زمان برای ریکاوری و هوشیاری کامل فرد نیاز است

عوارض بیهوشی

بیهوشی دارای عوارض کوتاه مدت و یا بلندمدت می باشد که بعد از انجام عمل فرد عوارض کوتاه مدت بیهوشی در جراحی بینی برخی از آنها را احساس می‌کند.عوارض کوتاه مدت شامل موارد زیر می باشد:

عوارض کوتاه مدت بیهوشی

  • داشتن حالت تهوع و مقداری سرگیجه و ظرف در ساعت های اولیه بعد از به هوش آمدن.
  • ممکن است فرد دچار لرزش و احساس سرمای شدید در بدن داشته باشد که با نوشیدن مایعات و یا استفاده از پتوی گرم این احساس برطرف می شود.
  • ممکن است احساس درد و گرفتگی در نواحی عضلانی بدن احساس شود.
  • مقداری کبودی و تورم در ناحیه چشم ها دیده می شود.
  • داشتن سردرد به صورت مختصر که همراه با سرگیجه می باشد.
  • حساس شدن پوست و خارش بدن از عوارض دیگر بیهوشی می باشد .
  • همچنین ممکن است و دچار مشکل و یا اختلال در دفع ادرار بگردد.

عوارض کوتاه مدت بیهوشی معمولاً با رعایت نکات و مراقبت های لازم بعد از جراحی از بین می‌رود و فرد بعد از مدت کوتاهی می تواند فعالیت های عادی و روزمره را آغاز نمایند.

عوارض بلند مدت بیهوشی

از عوارض بلند مدت بیهوشی که به ندرت برای افراد ایجاد می شود و البته در افراد مسن و دارای بیماری های خاص رایج می باشد می توان به هذیان گویی و اختلال حافظه اشاره نمود. البته این عارضه همانطور که بیان شد نادر است و در افراد خاصی ایجاد می گردد.

البته برخی از موارد نیز ممکن است به صورت پیش زمینه ای خطرات بیهوشی را افزایش دهد که سابقه داشتن این بیماری ها را باید به جراح خود خاطر نشان نمایید .

o تشنج
o اضافه وزن
o پر فشاری خون
o دیابت
o مصرف مشروبات الکلی
o استعمال دخانیات
o مصرف هر گونه مواد مخدر
o حساسیت های دارویی
o بیماری های کلیوی
o بیماری های قلبی، ریوی

به یاد داشته باشید که داشتن بیماری های پیش زمینه ای احتمال هر گونه عوارضی را برای بدن در پی دارد اما دلیلی برای عدم انجام جراحی‌های زیبایی نمی‌شوند. شما با خاطر نشان کردن سوابق بیماری خود به جراح آمادگی های لازم را به ایشان اعلام می نمایید. تا با توجه به شرایط بدنی نسبت به بیهوشی و یا عمل جراحی بینی اقدام نماید.

بهترین سن برای جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی یکی از انواع جراحی های زیبایی بینی است که برای افراد دارای بینی استخوانی انجام می شود. به دلیل تفاوت هایی که میان بینی استخوانی و گوشتی وجود دارد اقدامات و تکنیک هایی که در روند جراحی بینی استخوانی انجام می شود متفاوت است.

در ادامه قرار است یک بخشی را به طور اختصاصی به سن مناسب جراحی بینی استخوانی بپردازیم. اما در ابتدا در خصوص سایر موضوعاتی که در زمینه جراحی بینی استخوان مطرح می شود، مباحثی را عنوان خواهیم کرد.

ویژگی های بینی استخوانی

مهم ترین ویژگی هایی که در بینی های استخوانی دیده می شود موارد زیر هستند:

  • دارای پوستی نازک: ضخامت پوست بینی از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت هایی است که در هنگام شناسایی بینی استخوانی از سایر انواع بینی ها مورد توجه قرار می گیرد. بینی های استخوانی دارای پوستی نازک هستند که روی استخوانی بزرگ کشیده است. 
  • استخوان بزرگ
  • قوز روی بینی: در اغلب وارد بینی های استخوانی دارای قوزی هستند که سبب می شود به این نوع بینی ها بینی عقابی یا بینی کمانی گفته شود. همین عامل سبب می شود که بینی ظاهری بدفرم داشته باشد و افراد تصمیم بگیرند که نسبت به جراحی بینی اقدام کنند. 
  • غضروف بزرگ: بینی های استخوانی غضروف بزرگی دارند. به همین دلیل است که نوک بینی از نقطه تکیه گاه خوبی برخوردار است در نتیجه بعد از جراحی بینی احتمال این که نوک بینی دچار افتادگی شود از بین خواهد رفت.

چگونگی انجام جراحی بینی استخوانی

مهم ترین مراحلی که برای این جراحی طی می شود موارد زیر هستند:

در ابتدا فرد تحت بیهوشی عمومی باید قرار گیرد. یعنی با تزریق مواد بیهوشی فرد در حالت بیهوشی عمومی قرار می گیرد.

سپس با توجه به آناتومی بینی و برنامه ای که از قبل طراحی شده است باید برش هایی که در بخش های مختلف پوست بینی ایجاد شود. پوست بینی از استخوان ها و غضروف های تحتانی بینی جدا شده و به سمت بالا کشیده می شود.

این اقدامات این امکان را فراهم می کند که جراح بینی به بخش های داخلی بینی دسترسی پیدا کند. سپی با برداشت استخوان ها و غضروف های اضافی سایز بینی را بهبود می بخشد.

پس از آن که تمامی نواحی اضافی بینی برداشت شد پوست بینی به محل اصلی باز می گردد.

در این مرحله تقریباً اقدامات جراحی بینی به اتمام رسیده است و باید در محل برش های ایجاد شده بخیه هایی زده شود.

در نهایت با پانسمان کردن محل جراحی روند جراحی به طور کامل به اتمام می رسد.

مزایای جراحی بینی استخوانی

مزایای که جراحی بینی استخوانی در پی دارد موارد زیر هستند:

  • برداشت استخوان اضافی بینی و کاهش سایز استخوان
  • برداشت غضروف اضافی بینی
  • برداشت پوست اضافی بینی
  • برداشت قوز روی بینی
  • بالا آوردن نوک بینی به طوری که افتادگی در این ناحیه مشاهده نشود.
  • افزایش اعتماد به نفس افراد

معایب و عوارض جراحی بینی استخوانی

هر عمل جراحی دیگر مثل درمانی یا زیبایی به طور کلی جراحی هایی هستند که با عارضه و پیامد های منفی همراه خواهند بود. به همین دلیل این جراحی نیز با عارضه هایی ابتدایی و طبیعی همراه است که باید بدان توجه داشته باشید.

مثل:

  • خونریزی
  • کبودی
  • تورم و التهاب
  • درد مختصر: درد هایی که تجربه می کنید بسیار مختصر است و با قرص های مسکن قابل کنترل است.
  • بروز عفونت در بخش های مختلف بینی: این عارضه طبیعی نیست و برای جلوگیری از بروز آن از دارو هایی باید استفاده شود که از عفونت کردن جلوگیری کند.

اما خونریزی و کبودی و التهاب بعد از گذشت مدت زمانی کمتر از یکماه به طور کامل از بین خواهند رفت.

بسیاری از افرادی که دغدغه انجام جراحی بینی را دارند این پرسش را مکرراً می پرسند که بهترین سن برای جراحی بینی چقدر است؟.

خاتمه

مهم ترین بخشی که در این مقاله آمد بخشی بود که در خصوص هزینه جراحی بینی استخوانی مواردی را یادآور شدیم. توصیه مان این است که در ابتدا قبل از این که هر اقدامی انجام دهید با بهترین جراح بینی استخوانی مشورت هایی را داشته باشید تا بهترین تصمیم را در خصوص انجام یا عدم انجام این جراحی اتخاذ کنید.

تاثیرات جالب جراحی بینی بر فرم کلی چهره

همانطور که می دانید بینی جزء قسمت هایی از صورت می باشد که چون در نقطه کانونی قرار دارد ایرادات و ضعف های آن چند برابر نشان داده می شوند. به همین دلیل این موضوع باعث شده روز به روز تعداد افرادی که به سوی جراحی بینی می روند، بیشتر باشد. در این مطلب با تغییر چهره بعد از جراحی بینی و فواید آن آشنا خواهیم شد.

در این بخش تغییراتی از چهره قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی را مشاهده می نمایید .

عمل بینی یکی از پر طرفدار ترین جراحی های زیبایی صورت محسوب می شود .

تاثیرات جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی نه تنها می تواند ظاهر و عملکرد بینی را تقویت کند، بلکه می تواند باعث بهبود اعتماد به نفس و رضایت از چهره خود شود. از مزایای دیگری که در رابطه با جراحی بینی می توان نام برد موارد زیر می باشند:

  • اندازه بینی را کوچکتر یا بزرگتر کنید
  • به سوراخ های بینی شکل جدیدی دهید
  • نوک بینی را کوچک کنید
  • قوز بینی را کم کنید
  • تعادل و هماهنگی بین بینی و سایر اجزای صورت را افزایش دهید
  • تأثیر مثبتی بر زیبایی کلی صورت خود داشته باشید
  • مشکلات مربوط به تیغه انحرافی را اصلاح کنید
  • تنفس را بهبود ببخشید

تاثیرات جراحی بینی بر چهره

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، جراحی زیبایی بینی مواردی را که ما در مورد بینی خود دوست نداریم برطرف می کند.  نقص سوراخ بینی، برجستگی، قوز، مشکلات تقارن و اندازه بینی همه قابل اصلاح هستند. با این حال، بسیاری از بیماران دریافتند که این امر بسیار فراتر از رفع مشکلات بینی است. یک عمل بینی حرفه ای می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا بر آسیب هایی که مدت هاست اعتماد به نفس آنها را آزار می دهد، غلبه کنند.  به همین ترتیب، می تواند کمک زیادی به بازیابی عزت نفس شما کند. نه تنها تغییرات جسمی، بلکه فواید عاطفی و ذهنی، می تواند جراحی زیبایی بینی را قابل تأمل کند.

حتی اگر بینی دچار مشکلات تنفسی باشد فرد علاقه مند است که جراحی زیبایی را نیز انجام دهد چرا که تاثیرات مثبت رینوپلاستی و ایجاد تغییرات شگفت انگیز بعد از آن بر کسی پوشیده نیست .عمل جراحی بینی اگر توسط جراح متخصص و با تجربه انجام شود و تمامی اصول جراحی در آن رعایت شده باشد با تغییرات اساسی در چهره همراه خواهد بود.

تغییر حالت چشم ها

جراحی زیبایی بینی تا حدود بسیاری تاثیری مثبت در حالت چشم ها ایجاد می نماید، بسیاری از مراجعین بعد از انجام جراحی بینی به این نتیجه می رسند که با تغییر در فرم بینی و طبیعتاً کشیدگی پوست تیغه بینی مقداری تغییر در حالت چشم ها احساس می‌ کنند. هرچند که طی جراحی هیچ گونه دستکاری در چشم ها ایجاد نمی شود اما در برخی از موارد مانند جراحی بینی استخوانی که تراش و تغییر بسیار زیادی در ناحیه تیغه بینی ایجاد می شود در نهایت تغییر در حالت چشمها با میزان بسیار کمی مشاهده می‌شود.

فرم دهی به استخوان گونه

یکی دیگر از قسمت های صورت که بعد از عمل بینی دچار تغییر می شود فرم گونه ها می باشد. بسیاری از مراجعین و به خصوص خانم ها بر این باورند که بعد از عمل جراحی بینی گونه های ایشان زیبا تر و برجسته تر از گذشته شده ا.ست این تصور ناشی از کوچک شدن بینی و تغییر فرم آن می باشد که در نهایت باعث می‌شود که گونه ها برجسته تر و زیبا تر به نظر بیایند. همانطور که بیان شد در طی عمل بینی تنها روی بینی و اعضای آن جراحی انجام می شود.

ایجاد تناسب در اعضای صورت

یکی از نتایج جراحی بینی ایجاد تناسب در اعضای صورت است که در جراحی بینی گوشتی یا عمل بینی استخوانی برای فرد متقاضی ایجاد می شود، این نتیجه به این دلیل به دست می‌آید که جراح در طول عمل زیبایی تلاش می‌کند که فرم بینی متناسب با اعضای صورت و با توجه به اصول زیبایی شناسی انجام شود. در نهایت زمانی که شما طبق استانداردهای زیبایی شناسی عمل می شوید شاهد ایجاد تناسب در تمامی اعضای صورت بعد از جراحی بینی خواهید بود.

بینی با توجه به اینکه در مرکز صورت قرار دارد، اگر تقارن نداشته باشد و یا این که سایز آن بزرگ باشد تناسب اعضای صورت را به هم می‌ریزد، از مزایای جراحی زیبایی بینی ایجاد هماهنگی در اعضای صورت است که زیبایی تان را چند برابر می کند.

تغییر در فرم لب ها

تغییر در فرم لب ها بعد از جراحی بینی یکی دیگر از تاثیرات آن بر چهره می باشد وضعیت لب ها بعد از عمل دچار مقداری تغییر می شود که در حقیقت شاهد لیفت مختصری در ناحیه لب بالا خواهید بود. این لیفت به دلیل لیست شدن و یا سربالا شدن نوک بینی ایجاد می شود که در اثر کشیدگی پوست بینی اتفاق افتاده است.

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه

بینی های مردانه معمولاً بزرگتر از بینی های زنانه هستند  و استخوان بینی پهن تری دارند. همچنین مردان بیشتر دچار قوز بینی می شوند.  معمولاً بینی های زنانه زیبا از همه جنبه ها کوچکتر از مردان هستند. زاویه بین پیشانی و بینی مرد تیزتر از زنان است و زاویه بین بینی و لب نیز کوچکتر است و برعکس،  زاویه بین بینی و لب در خانم ها بیشتر از آقایان است و در نهایت سوراخ های بینی زنان نیز معمولاً کوچکتر می باشد. در رابطه با اینکه آیا جنسیت بر نتیجه جراحی تاثیر دارد باید بگوییم خیر این چنین نیست. اما نحوه جراحی در هر کدام متفاوت از دیگری نیز می باشد.

مزایای جراحی بینی برای درمان مشکلات تنفسی

بینی یکی از اجزای اساسی سیستم تنفسی ماست که اکسیژن را به داخل بدن منتقل و دی اکسید کربن را نیز بازدم می کند. برخی از بیماران با سوراخ های بینی بسیار کوچک یا تصادف و آسیب دیدگی که باعث صاف شدن بینی آنها شده است، ممکن است دریابند که تنفس آنها تا حدی محدود شده است. این می تواند باعث شود که بیمار به طور دائم از دهان نفس بکشد و توانایی او در لذت بردن از فعالیت های بدنی را محدود کند. خوشبختانه، جراحی زیبایی بینی می تواند باریکی این قسمت از راه تنفسی شما را برطرف کند تا تنفس راحت تر شود. این مورد می تواند مزایای سلامتی جسمانی زیادی داشته باشد. این موارد عبارتند از:

  1. کاهش خروپف
  2. برطرف کردن مشکلات سینوسی
  3. داشتن خواب بهتر

جراحی بینی + فیلم و عکس واقعی

امروزه افراد زیادی را می بینیم که با تغییرات چشمگیری همراه شده اند و نسبت به گذشته زیباتر ، جذاب تر ، جوان تر و با اعتماد به نفس تر شده اند . راز زیبایی و جذابیت آن ها تنها در عمل جراحی بینی نهفته است. باورکردنی نیست اما این همه تغییر چشمگیر تنها با یک عمل زیبایی امکان پذیر خواهد بود . امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از پر طرفدار ترین عمل های زیبایی صورت محسوب می شود که بسیاری از افراد را برای انجام آن وسوسه می نماید . بدون شک به کمک جراح زیبایی بینی خوب و با تجربه می توان بهترین نتایج را از انجام این عمل بدست آورد.

در این مطلب سعی داریم اطلاعات جامعی در خصوص روش های انجام جراحی بینی و تاثیرات آن بر انواع بینی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

امید است که به کمک نوشتار تهیه شده اطلاعات پیش زمینه قبل از انجام جراحی بینی و بعد از آن در اختیار شما عزیزات قرار بگیرد. با مطالعه مطالب ارائه شده شناخت بهتر و دقت بیشتری نسبت به عمل زیبایی بینی خواهید داشت و این تصمیم بسیار مهم را با آگاهی کامل خواهید گرفت . همراه ما باشید .

فیلم رضایتمندی از جراحی بینی توسط دکتر مسعود حسن پور ( متخصص گوش، حلق و بینی)



جراحی زیبایی بینی

عمل بینی یکی از پر طرفدار ترین جراحی های زیبایی محسوب می شود که روزانه متقاضیان بسیاری را به خود جلب می نماید . همانطور که می دانید بینی جزو اساسی ترین اعضای چهره است که حتی کوچکترین تغییر ایجاد شده در آن تاثیر به سزایی در زیبایی چهره دارد .

معمولا بینی ها دارای کمی انحراف، قوز و یا بر آمدگی هستند .در صورتی که بینی دچار مشکلات تنفسی نیز باشد، شرایط برای جراحی زیبایی بینی بیشتر فراهم می شود .

اصلاح مشکلات تنفسی همراه با اصلاح تیغه ی بینی امکان پذیر بوده و می توان علاوه بر جراحی درمانی، عمل زیبایی بینی را انجام داد .

جراحی بینی بسیاری از اوقات ممکن است در نتیجه کجی ها و انحرافاتی که در تیغه میانی بینی وجود دارد و احیانا وجود شکستگی های قدیمی در استخوان بینی و کجی هایی که در غضروف های داخلی بینی وجود دارد مشکلات تنفسی را به وجود آورد.

که حتما لازم است در حین عمل جراحی زیبایی مشکلات عملکردی نیز تصحیح شود.

بنابراین آنچه که در درجه اول اهمیت دارد این است که نه تنها مشکلات عملکردی، همزمان با مشکلات ظاهری بینی تصحیح می شود بلکه بایستی در حین عمل جراحی زیبایی بینی  به استفاده از تجربه های بهترین جراح بینی استخوانی در تهران نیز مشکلات عملکردی برای فرد به وجود نیاید.

امروزه عمل بینی یا همان عمل راینوپلاستی در بین افراد بسیار افزایش پیدا کرده است. و علت آن پیشرفت روز افزون تکنیک ها و شیوه های انجام جراحی زیبایی بینی است.بینی قسمتی مهم از صورت هر فرد است، که انجام جراحی زیبایی می تواند تاثیر بسزایی بر روی ظاهر فرد داشته باشد.متخصص گوش و حلق و بینی به خوبی آناتومی بینی و سینوس ها را می شناسد و چنان بینی شما را جراحی می نماید که مشکلات تنفسی و آلرژیک برای تان بروز نماید.


انواع بینی

چند عامل در نوع بینی تاثیر گذار است :

  • پوست بینی
  • غضروف بینی
  • ضخامت بینی

با توجه به موارد نام برده انواع بینی شامل:

  • بینی استخوانی
  • بینی گوشتی

خواهد بود که جراحی زیبایی بینی برای هر نوع از بینی ها متفاوت می باشد تشخیص نوع بینی یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان جراحی باید مد نظر قرار بگیرد . ابتدا جراح با معاینه دقیق بینی ،ضخامت پوست  رو بررسی می نماید و استحکام و قدرت غضروف های بینی را بررسی می نماید . از این رو با توجه به نوع بینی که گوشتی یا استخوانی است . تصمیمات لازم در خصوص میزان تغییرات و نحوه ی ایجاد تغییرات در بینی را می گیرد .


بینی استخوانی

بینی استخوانی با قوز روی آن مشخص می باشد اما ممکن است حتی مشخصه ای مانند قوز را به همراه نداشته باشد . این نوع بینی اغلب با پوس نازک و غضروف محکمی که دارد قابل تشخیص خواهد بود . بینی استخوانی دارای پوستی با ضخامت کم می باشد . نتیحه ی جراحی برای این نوع بینی بسیار ایده آل خواهد بود اگر بهترین جراح بینی استخوانی در تهران مشاوره های لازم در این خصوص را به شما ارائه نماید .

بینی استخوانی را به بینی عقابی هم تشبیه می کنند ، استخوان بسیار محکم و پوست نازک آن نیاز به تراش استخوان با ظراقت بسیار بالایی دارد ،این تبحر و تخصص توسط جراح زیبایی بینی انجام می شود . در نظر داشته باشید که تمامی تغییرات ایجاد شده حین جراحی توسط همین پوست نازک قابل مشاهده خواهد بود . می توانید در این مقاله فیلم جراحی بینی استخوانی را مشاهده نمایید .

بینی گوشتی

بینی های گوشتی دارای پوست بسیار زخیم و غضروف ضعیف هستند.زمانی که پوست بینی زخیم باشد نمی توان تغییر زیادی در بینی ایجاد نمود و هرچقدر تیغه ی بینی نازک و کوچک شود باز هم پوست کلفت بینی اجازه نمی دهد بینی فرم خیلی نازکی به خود بگیرد . نتیجه ی جراحی بینی های گوشتی یک بینی عروسکی یا فانتزی نخواهد بود بنابراین باید بیمار توقع منصفانه و منطقی از جراحی بینی گوشتی داشته باشند .

در حین جراحی بینی گوشتی نکته مهمتر از جانب جراح باید مد نظر قرار بگیرد ایجاد تناسب بین بینی و سایر اجزای صورت است این مسئله به قدری مورد اهمیت است که با کوچکترین سهل انگاری و یا خطا ممکن است چهره فرد دچار آسیب و به‌هم‌ریختگی ظاهری بشود.



جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی تیغه ی بینی نیاز به ایجاد یک قوس متناسب با چهره دارد . اگر غضروف دارای انحراف باشد باید انحراف آن از بین برود، غضروف های بینی باید مقداری تراشیده شود و به اصطلاح بینی فانتزی شود . البته طرفداران بینی های نیمه فانتزی بسیار بیشتر هستند . که برای انجام این جراحی نیاز به اصلاح تیغه ی بینی و نوک آن هستیم .

بینی های استخوانی پوست نازکی دارند و تمامی تغییراتی که جراح در حین عمل ایجاد نموده است را به خوبی بروز می دهد . جراحی برای بینی های استخوانی خوشایند است زیرا نتایج آن بسیار ایده آل و زیبا خواهد بود . البته دست جراح برای اعمال تغییرات در بینی های استخوانی بسیار باز خواهد بود .


جراحی بینی گوشتی

در این بخش فیلم عمل بینی گوشتی انجام شده توسط دکتر مسعود حسن پور را مشاهده می نمایید .

بینی فرد متقاضی کاملا گوشتی بوده و با تکنیک های خاص کاملا زاویه سازی شده است و تغییرات لازم در پره های بینی ایجاد شده است .

بینی های گوشتی دارای پوست های ضخیمی هستند که نمی توان از حجم آن ها کاست ، برخی دارو ها مانند کورتون ها می توانند مقداری از پوست را نازک نمایند اما استفاد زیاد از کورتون های تزریقی می تواند عوارض جبران ناپذیری پدید آورد.

غضروف های بینی گوشتی بسیار ضعیف هستند  البته جای نگرانی نیست زیرا می توان تا حد بسیار زیادی این غضروف های ضعیف را تقویت کرد . تقویت غضروف ها حین جراحی بینی گوشتی می تواند نتیجه ی جراحی را بسیار ایده آل و مورد رضایت نمود . از این رو جای نگرانی برای این نوع بینی وجود ندارد . تنها باید در انتخاب جراح با تجربه و متبحر برای بینی دقت نمایید.


مراحل جراحی بینی

قبل از انجام عمل زیبایی بینی نیاز است تا از زوایای مختلف صورت عکسبرداری شود این اقدام باعث می‌شود که جراح برای انجام تغییرات لازم در بینی مشکلات بینی را تشخیص دهد و همچنین برای بیمار و متقاضی جراحی بینی تغییرات ایجاد شده قبل و بعد از عمل به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.معمولاً این تصاویر توسط جراح گرفته شده و بعد از عکسبرداری به متقاضی تحویل داده می شود.



با مشاهده تصاویر بینی که در زوایای مختلف گرفته شده است مشکلات ظاهری بینی مشخص میشود و جراح این عمل با دقت به آن می تواند تغییرات لازم را اعمال نماید ممکن است بینی دچار کجی بینی و یا عدم تقارن سوراخ ها باشد

حین جراحی قسمت هایی که نیاز به برش دارند از قبل مشخص میشود جراح با دقت با ایجاد برش های لازم در بینی اصلاحات را انجام داده و این نشانه گذاری ها باعث بیشتر شدن دقت و توجه جراح زیبایی بینی می شود.



در حین انجام جراحی بینی بهبود ظاهری بینی حاصل خواهد شد که این بهبودی شامل کوچک کردن اندازه بینی ایجاد قفل مناسب با چهره فرد و کوچک کردن و جمع کردن پره های بینی می باشد در عمل کلیه نواقص و مشکلات بینی برطرف می شود و اگر فرد دچار پلیپ بینی باشد این عارضه نیز به خوبی برداشته می شود

بعد از انجام تغییرات لازم در بینی برش های ایجاد شده توسط نخ های قابل جذب بخیه زده می شود این بخیه ها داخل و بیرون از بینی دیده می‌شوند، که مجموعاً شامل نخ های بخیه جذبی و یا کشیدنی ها خواهند بود.

روش های جراحی بینی (‌باز و بسته)

برای جراحی بینی دو روش عمده وجود دارد که اولی جراحی بینی به روش باز و دومی روش بسته است. این دو روش تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اما یکی از سوالاتی که از سوی افراد پرسیده می شود این است که بهترین روش برای جراحی بینی کدام است؟. به طور کلی هر کدام از روش های عمل بینی در موارد و شرایط خاصی کاربرد دارند که در افراد مختلف با توجه به شرایطی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو آن ها مزایا و محدودیت هایی دارند که نمی توان گفت کدام بهتر است.

جراحی بینی به روش باز‌

در این روش میزان برش هایی که روی پوست بینی انجام می شود بیشتر از روش بسته است. به همین دلیل میزان خونریزی و کبودی بعد از جراحی بینی بیشتر است. اما مزیتی که روش عمل بینی باز دارد این است که پزشک دسترسی بیشتر و دید بهتری در ناحیه داخل بینی دارد در نتیجه می تواند اقدامات دقیق تر و تغییرات گسترده تری در این بخش ایجاد کند.


جراحی بینی به روش بسته

در روش بسته برش ها در نواحی داخلی بینی و از طریق لوله های بینی ایجاد می شود. به دلیل محدودیتی که در میزان برش ها وجود دارد میزان تغییرات نیز چندان زیاد نیست. در نتیجه افرادی که با مشکلات مختصری در ناحیه بینی مواجه هستند بهترین کاندید برای انجام جراحی بینی با روش بسته هستند.

اقدامات قبل از جراحی بینی


قبل از جراحی زیبایی بینی داروهای رقیق کننده مصرف نکنید . در صورت لزوم حتما با پزشک در خصوص نوع داروهای مصرفی مشورت نمایید .


قبل از جراحی زیبایی بینی داروهای رقیق کننده مصرف نکنید . در صورت لزوم حتما با پزشک در خصوص نوع داروهای مصرفی مشورت نمایید .


قبل از جراحی زیبایی بینی داروهای رقیق کننده مصرف نکنید . در صورت لزوم حتما با پزشک در خصوص نوع داروهای مصرفی مشورت نمایید .


قبل از جراحی زیبایی بینی داروهای رقیق کننده مصرف نکنید . در صورت لزوم حتما با پزشک در خصوص نوع داروهای مصرفی مشورت نمایید .


قبل از جراحی زیبایی بینی داروهای رقیق کننده مصرف نکنید . در صورت لزوم حتما با پزشک در خصوص نوع داروهای مصرفی مشورت نمایید .



سن مناسب جراحی بینی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید افراد متقاضی انجام عمل جراحی بینی در نظر داشته باشند این است که عمل بینی باید در محدوده سنی مناسبی انجام شود. در صورتی که این اقدام پیش از سن مجاز یا بعد از آن انجام شود می تواند با مشکلاتی همراه باشد.به نظر بهترین متخصصین و جراحان در حوزه بینی بهترین سن برای انجام جراحی زمانی است که رشد بافت بینی تکمیل شده و به یک وضعیت ثابتی رسیده است. تشخیص این مساله باید از سوی متخصصین انجام شود. بنابراین بهتر است که در ابتدا تحت نظر بهترین متخصصین قرار گیرید سپس آمادگی شما در جهت انجام جراحی مورد بررسی قرار می گیرد.معمولا بعد از 18 سالگی بهترین زمان برای انجام جراحی بینی در افراد مختلف می باشد.  حداکثر سن مجاز برای جراحی بینی نیز 60 سال است.

بی هوشی در جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی برای انجام نیاز به بیهوشی عمومی دارد  این اقدام توسط متخصص بیهوشی و با استفاده از بهترین امکانات موجود در کلینیک ها انجام خواهد شد .جای نگرانی برای بی هوشی وجود ندارد و شما حین جراحی کوچکترین درد و یا ناراحتی را احساس نمی کنید .

برای بی هوش شدن نیز استرس و نگرانی وجود ندارد ، زیرا متخصص بی هوشی بسیار متبحر و متخصص این اقدام را انجام خواهد داد.

اقدمات بعد از جراحی بینی

از جمله اقدمات ضروری برای از بین بردن تورم بینی بعد از جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف قرص های ضد انعقاد خون مثل آسپرین همچنان به مدت دو هفته بعد از جراحی بینی ممنوع است
  • نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی باید به شکلی باشد که سرتان بالاتر از بدن تان باشد. برای این منظور می توانید دو بالش را روی هم بگذارید تا سرتان بالاتر باشد. این اقدام هم میزان خونریزی را کاهش می دهد و هم این که روند بهبودی کبودی ها سریع تر پیش می رود.
  • مصرف داروها و قرص هایی که پزشک تجویز کرده است برای کاهش درد های خفیفی که بعد از جراحی بینی تجربه می کنید توصیه می شود.
  • استفاده از کمپرس سرد و گرم: کمپرس سرد در دو روز اولیه پس از انجام عمل بینی می تواند میزان کبودی را کاهش دهد. بعد از دو روز کمپرس های گرم مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه استفاده از دونوع کمپرس به این شکل است که در روز چند نوبت و هر نوبت به مدت ۲۰ دقیقه باید روی کبودی ها و اطراف بینی قرار گیرد.

بعد از جراحی بینی نیاز است تا حدود یک هفته گچ روی بینی را نگه دارید . گچ روی بینی التهابات ناشی از جراحی را می کاهد و مانع حرکت بینی می شود . فرم بینی را به خوبی حفظ می کند و باعث می شود که تیغه های بینی به خوبی نگهداری شوند .

نتایج جراحی زیبایی بینی بعد از برداشتن گچ روی بینی قابل مشاهده است.

البته ممکن است که تورم و کبودی زیادی داشته باشید، به طور کلی تا حدود دوماه بینی شما دارای ورم بعد از جراحی خواهد بود و به گفته ی جراحان بینی بهترین زمان برای مشاهده جراحی بینی 6 ماه بعد می باشد .

مراقبت های بعد از جراحی بینی را به خوبی انجام دهید تا زودتر و بهتر به نتیجه ی ایده آلتان برسید . از پزشک بخواهید تا چسب روی بینی تان را به صورت مرتب تعویض نماید و اگر مراجعه به جراح بینی برایتان دشوار است حتما آموزش های لازم در این خصوص را از ایشان دریافت نمایید .

چسب زدن بینی بعد از عمل

تاثیر چسب بر فرم بینی بعد از جراحی بر کسی پوشیده نیست . شما باید با دقت و ملاحظه آموزش های لازم برای چسب زدن به بینی به صورت کاملا صحیح و اصولی ببینید تا بتوانید تا حدود 3 ماه بعد از عمل زیبایی بینی این اقدام را انجام دهید .

فیلم جراحی بینی

در این بخش دو نمونه از عمل زیبایی بینی انجام شده توسط دکتر مسعود حسن پور را مشاهده خواهید نمود .



نتایج جراحی بینی

نتایج جراحی بینی به عوامل متعددی بستگی دارد اما مهمترین آنها انتخاب جراح بینی مناسب و قابل اعتماد است تا بتواند ایرادات بینی شما را به خوبی تشخیص دهد و اقدامات لازم برای از بین بردن آسیب های ظاهری و در صورت لزوم پولیپ‌بینی انجام دهد.

دقت داشته باشید که انتخاب جراح از مهم‌ترین تصمیمات در جراحی بینی است که می تواند نقش بسزایی در رضایتمندی شما از نتیجه عمل بینی داشته باشد همانطور که میدانید بینی افراد دارای ویژگی های مختلفی می باشد که جراح باید با توجه به فرم کلی صورت تغییرات لازم را ایجاد نماید.

سوالات متداول جراحی بینی

در این بخش به برخی از سوالات رایج شما عزیزان در زمینه جراحی زیبایی بینی ، توسط دکتر مسعود حسن پور پاسخ داده شده است .

شما عزیزان می توانید سوالات و نظرات خود را در این بخش با ما در میان بگذارید . همچنین می توانید به دایرکت در صفحه اینستاگرام دکتر حسن پور (جراح بینی مراجعه نمایید)

1 دیدگاه

  • امیرمحمد
    2023-11-20 18:51

    سلام دکتر من در کودکی بینیم اسیب دید و به یک طرف از قسمت قوز کمی منحرف شد ایا باز هم میتونم ترمیمش کنم
    ‌اینکه بعد از جراحی قوز سمت شکسته از بین میره

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *